Friday 21 June 2013

Rampas pistol pengawal peribadi



Kapar: Pistol Glock yang digunakan pengawal peribadi untuk menembak seorang lelaki warga asing yang cuba menyamun wang RM50,000 daripada pengurusnya dirampas polis untuk siasatan lanjut.
Sumber berkata, ia dibuat bagi membolehkan siasatan lanjut mengenai kejadian itu dijalankan dan siasatan mendapati pengawal peribadi berusia 40 tahun itu mempunyai lesen sah untuk menggunakan senjata api.

Menurutnya, pengawal peribadi itu masih boleh menyimpan lesennya dan pistol berkenaan hanya akan diserahkan semula selepas polis melengkapkan siasatan.
“Pistol dan peluru yang masih ada dalam kelopak sudah dirampas, tetapi lesen masih dipegang pengawal peribadi berkenaan. Siasatan mendapati beliau juga mempunyai kelayakan sah untuk menggunakan pistol,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Klang Utara Asisten Komisioner Mohamad Shukor Sulong berkata, polis juga sudah memanggil pengawal peribadi untuk diambil keterangan.

Mohamad Shukor berkata, polis juga akan memanggil saksi awam yang menyaksikan kejadian itu untuk mengumpulkan keterangan dan membantu siasatan.

No comments:

Post a Comment