Tuesday 18 June 2013

'Kami tak sedap hati'

Ipoh: “Kecuaian pemandu bas menyebabkan isteri saya cedera dan terpaksa menjalani pembedahan akibat pendarahan dalam perut,” kata mangsa kemalangan bas ekspres, Chan Chin Seong, 29, selepas dia dan isterinya, See Yee, 25, tercampak ketika bas dinaiki terbabit dalam kemalangan di Kilometer 301.2, Lebuhraya Utara-Selatan berhampiran susur Tapah awal pagi semalam.
Dalam kejadian jam 3.30 pagi itu, mangsa dan isteri bersama dua anak lelaki berusia empat dan enam tahun cedera selepas bas berkenaan merempuh belakang treler menyebabkan 13 daripada 28 penumpang dikejarkan ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) Ipoh untuk rawatan.
Chin Seong yang ditemui di wad kecemasan HRPB pagi semalam berkata, isterinya itu kini separuh sedar dan sudah menjalani imbasan sinar X.

Dia yang bekerja sebagai pengurus operasi kedai fabrik dan langsir berkata, doktor memberitahu perut isterinya mengalami pendarahan dalaman dan perlu menjalani pembedahan.
Foto
KEADAAN bas ekspres dinaiki sekumpulan pekerja syarikat fabrik yang terbabit dalam kemalangan di Kilometer 301.2 Lebuhraya Utara-Selatan berhampiran Tapah, awal pagi semalam.

“Kemalangan berlaku sekelip mata dan kami sememangnya mula berasa tidak sedap hati kira-kira 20 minit sebelum nahas berlaku.

No comments:

Post a Comment