Friday 16 November 2012

Sembelih leher..Jika Perlu Luluskanlah Cuti Pekerja



ANGGOTA polis mengusung mayat Muthuraj yang ditemui mati di dalam tandas sebuah restoran di George Town semalam.


GEORGE TOWN - Seorang tukang masak yang tertekan selepas permohonan cutinya untuk pulang menyambut Deepavali di India ditolak oleh majikannya ditemui mati dalam keadaan mengerikan dengan lehernya hampir putus akibat dikelar di dalam tandas sebuah restoran di Bayan Baru dekat sini kelmarin.
Mayat M. Muthuraj, 33, ditemui berlumuran darah dalam tandas restoran nasi kandar itu oleh polis yang bertindak memecahkan pintu tandas berkenaan selepas mendapati ia berkunci dari dalam.
Salah seorang rakan sekerja mangsa yang dikenali sebagai Mahmod memberitahu, Muthuraj dilihat masuk serta mengunci tandas pada pukul 8 malam dan enggan keluar walaupun telah dipanggil berkali-kali.
Katanya, mangsa yang telah empat tahun bekerja di restoran itu kelihatan murung serta menjadi pendiam beberapa hari lalu sejak permintaannya untuk pulang ke kampung halamannya di India sempena Deepavali lalu tidak diluluskan.
Sementara itu, Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Mohd. Nasir Salleh berkata, sebaik memecahkan pintu, polis menemui mayat Muthuraj dalam keadaan berlumuran darah dengan lehernya hampir putus.
"Siasatan mendapati mangsa telah mengelar lehernya sendiri. Polis turut menemui sebilah pisau di dalam tandas tersebut," ujarnya.
Tambahnya, polis mengklasifikasikan kes itu sebagai mati mengejut dan mayat mangsa dihantar ke Hospital Pulau Pinang untuk bedah siasat. Pihak Pesuruhjaya Tinggi India di Kuala Lumpur telah dimaklumkan mengenai kejadian itu. Credit:Kosmo

No comments:

Post a Comment