Thursday 14 February 2013

‘Nani satu anugerah’




Petaling Jaya: “Nani satu anugerah Allah kepada saya dan keluarga. Kehadirannya sejak tujuh tahun lalu bukan saja membawa bahagia, malah menerbitkan sinar Islam dalam diri saya.
“Semua ini berlaku tanpa dijangka dan hidup saya benar-benar berubah selepas ibu kandung Nani datang dan menyerahkan Nani yang ketika itu berusia 15 hari kepada saya,” kata Rimi Abdullah, 35.
Mengimbas peristiwa pada 2006 itu, Rimi yang memeluk Islam pada Mac 2011 berkata, Nani atau nama sebenarnya, Umi Zauyah diserahkan kepadanya oleh ibu kandung kanak-kanak itu yang berdepan kesulitan dan tekanan hidup. 

Menurutnya, atas dasar tanggungjawab serta prihatin, dia setuju menerima Nani dan soal perbezaan agama langsung tidak difikirkannya ketika itu.
Foto
NANI bersama bapa angkatnya.

“Yang pasti, sebaik saja melihat wajah Nani timbul rasa sayang mendalam terhadapnya. Saya masih ingat apabila membawa Nani pulang ke rumah, ibu saya terkejut dan sedih melihat keadaan Nani.

No comments:

Post a Comment