Friday 15 March 2013

KHASIAT BISMILLAH LIMA



Ertinya:-

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang,

Dengan nama Allah yang penyembuh,

Dengan nama Allah yang mencukupi segalanya,

Dgn nama Allah Yang Memberikan kesihatan yang baik

Dengan nama Allah yang tidak memberi mudarat pada sesiapa yang berlindung dengan namanya samada kejahatan di bumi maupun di langit, Dia amat Maha menDengar lagi Maha Mengetahui. 

       Dinamakan Bismillah 5 kerana ada lima Bismillah di awal rangkapnya. Elok diamalkan bersama Bismillah 6 sebagai menstabilkan limpahan energi Bismillah 6 yang menyebabkan kesan sampingan seperti tapai menjadi tawar, tabiat ragi tidak berfungsi. Amalan bersamaBismillah 5 Bismillah 6 menjadikan segala racun menjadi tawar dan tidak akan memberi mudarat kalau tersalah minum. Semuanya dengan izin Allah jua.


Manfaat:

1. Penawar bisa diri.

2. Penawar kepada penyakit bisa-bisa tulang.

3. Penawar bisa-bisa badan.

4. Penawar bisa batu merian.

5. Boleh digunakan untuk mengubati sakit yang tidak diketahui puncanya.

p.s. Rujukan mengenai Bismillah 5, fungsi dan cara menggunakannya adalah RAWATAN PESAKIT MENURUT AL-QURAN & AS-SUNNAH oleh Dr. Amran Kasimin & Prof. Dr. Haron Din

Cara menggunakan Bismillah 5 ni:

1.letakkan tangan di tempat yang sakit, tarik nafas, baca Bismillah 5 tujuh kali kmdn tiup tempt tadi, kemudian baru tiup di air; atau

2.kalau tpt sakit tu tak boleh diletakkan tangan krn sakit atau sukar utk meletakkannya, letakkan tangan di anggota lain dengan penumpuan hati dan perasaan bahwa tempat tersebut adalah anggota yang sakit.

        Kalau buat ikut cara kita boleh, dengan letak tangan jer atas tpt sakit tu dan baca terus bismillah 5 ni, mcm anak jatuh n takut tak sempat nak ikut cara di atas mcm nak amik air bagai...yang penting KEYAKINAN semasa membacanya dan khusyuk. InsyaAllah. Dan kalau kepala anak benjol sebab jatuh, sambil tuam air suam or ais batu kat tpt benjol tu, blh baca bismillah 5 ni sekali. Oh ya, kalau rasa nafas tu pendek tak boleh nak baca bismillah 5 ni ngan satu nafas sampai 7x or ikut berapa kita suka, tak mengapalah, blhlah satu bismillah tu satu nafas.

Credit: Lading Emas

No comments:

Post a Comment