Sunday 17 March 2013

EMPAT MAUT NAHAS DI AIR HITAM, JOHOR



Empat maut nahas
Perodua Alza yang turut terlibat dalam kemalangan, namun pemandunya tidak mengalami sebarang kecederaan.
Empat maut nahas
Kereta Hyundai Matrix yang terbabas mengakibatkan pemandunya mati di tempat kejadian.
BATU PAHAT – Seorang wanita mengandung lima bulan iaitu Noraslina Ibrahim, 28, antara empat yang maut dalam kemalangan membabitkan tiga kenderaan di Kilometer 37, Jalan Kluang – Ayer Hitam, semalam.

Kemalangan yang berlaku ketika hujan lebat pada jam 2.55 petang itu turut meragut nyawa ibunya, Fatimah Yusof, 48, dan neneknya. Siti Omar, 75.

Turut terkorban dalam kemalangan ngeri itu, pemandu kereta Hyundai Matrix, Sim Kock Hwa, 35.

  Ketua Polis Daerah Batu Pahat, Asisten Komisioner Din Ahmad berkata, siasatan mendapati kemalangan berlaku apabila kereta dipandu Kock Hwa menghala ke Kluang terbabas dan masuk ke laluan bertentangan, dipercayai akibat jalan licin.

“Hyundai Matrix itu pula bertembung dengan kereta Perodua Myvi yang datang dari arah Kluang dinaiki lima sekeluarga iaitu tiga daripadanya maut manakala dua lagi cedera.

“Selepas itu sebuah lagi kereta yang berada di belakang Perodua Myvi itu iaitu Perodua Alza tidak sempat mengelak dan merempuh Perodua Myvi itu dari arah belakang,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam.

Din berkata, pemandu Hyundai Matrix dan tiga penumpang Perodua Myvi maut serta-merta manakala pemandu Perodua Alza tidak mengalami kecederaan.

“Sementara pemandu Myvi, Mohd Sufian Mohd Saleh berusia lewat 20-an dan seorang lagi penumpang kereta itu berusia 10 tahun dikenali sebagai Boboy mengalami kecederaan dan dirawat di Hospital Enche’ Besar Hajjah Khalsom Kluang.


“Keempat-empat mayat mangsa di hantar ke Hospital Sultanah Nora Ismail (HSNI) untuk proses selanjutnya sebelum dituntut keluarga untuk disempurnakan,” katanya.
Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Saksi kejadian yang mempunyai maklumat diminta menghubungi mana-mana balai polis berhampiran bagi membantu siasatan.

Sementara itu, sebelum kejadian, jiran kepada tiga sekeluarga yang maut sempat melambai tangan ketika mereka hendak keluar ke Pontian.

“Saya hanya tahu mereka bercadang untuk bercuti, tetapi tidak menyangka itulah lambaian terakhir mereka kepada saya,” kata, Siti Zaida Jamhari, 28.

Menurutnya, keluarga itu yang berasal dari Taman Sri Impian, Kluang, kelihatan gembira dan dia sangat terkejut selepas menerima berita mengenai kemalangan yang meragut nyawa tiga daripadanya dan bayi dalam kandungan Noraslina,” katanya ketika ditemui di Unit Forensik Hospital Sultanah Nora Ismail (HSNI) di sini, semalam.

Menurut Siti Zaida, kejadian itu amat menyedihkan kerana Noraslina dan suaminya, Mohd Sufian tidak sempat menyambut kelahiran anak sulung mereka.

“Sudah beberapa kali Ina (Noraslina) keguguran namun kali ini hasrat mereka untuk menyambut anak tidak juga kesampaian selepas mereka terbunuh.

“Mereka sekeluarga sangat baik dan ibu kepada Noraslina iaitu Fatimah yang kami panggil mak cik itu menjaga anak saya dan hubungan kami sangat baik,” katanya.

No comments:

Post a Comment