Sunday 2 December 2012

RAMALAN KIAMAT KAUM MAYA KARUT

Cerita kiamat kaum Maya karut: Nasa


Cerita kiamat kaum Maya karut: Nasa
Morrison menyangkal khabar angin yang disebarkan melalui terjemahan kalendar kaum Maya.
David Morrison
David Morrison
WASHINGTON - Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Lepas Kebangsaan (Nasa) mengeluarkan amaran serius terhadap khabar angin akan berlaku hari kiamat pada 21 Disember ini berdasarkan perkiraan kalendar kaum Maya.

Astrobiologi Pusat Kajian Ames Nasa, David Morrison berkata ramalan itu karut kerana ia mencetuskan ketakutan serta tekanan kepada remaja seluruh dunia.

Menurut Nasa, pihaknya menerima sejumlah besar emel dan surat daripada mereka yang bimbang mengenai perkara itu.

"Sebahagian daripada mereka tidak lalu makan, tidak dapat tidur dan ada yang sanggup membunuh diri," kata Morrison melalui rakaman video dimuat naik Nasa ke dalam Google, Rabu lalu.

"Menerusi cerita disebarkan penulis Azerbaijan, Zecharia Stichin dalam 1976, sebuah planet asing bernama Nibiru yang ditemui puak Sumeria akan melanggar dan memusnahkan Bumi pada tarikh itu.

"Jika Nibiru atau Planet X wujud, ia pasti sudah dikenal pasti sedekad lalu dan pada masa ini mungkin sedang menuju ke Bumi serta dapat dilihat dengan jelas," kata Morrison.

Morrison turut menyangkal khabar angin bahawa medan magnetik Bumi akan terbalik secara tiba-tiba dan planet ini akan memasuki lohong hitam yang wujud pada pusat Bima Sakti.
Credit: MailOnline/SHarian.

1 comment:

  1. Renung-renungkanlah, tetap Allah yang lebih mengetahui.. Bangsa Mayan 5,000+ tahun dahulu, meninggalkan suhuf atau lauh mencatatkan pada Baktum 13 nanti, tarikh kiraan kalender mereka ( bersamaan sekarang tarikh Masihi hari JUMAAT 21hb Desember 2012 ) mencatatkan akan berlaku Mala Petaka AMAT BESAR, mempamirkan keadilan Tuhan Maha Besar, dengan berlakunya pemilihan baik dan buruk secara langsung, dan kehidupan di dunia ini disambung oleh orang orang yang baik yang di pilih Tuhan yang Maha Besar.
    -
    Catatan ramalan bangsa Mayan ini TIDAK PERNAH mengatakan akan berlaku KIAMAT berakhirnya bumi ini. Catatan ini Hanya difahami oleh ahli-ahli sejarah sebagai waktu Mala Petaka Amat Besar untuk adanya Hari Pembalasan Mahkamah Keadilan di Bumi yg diputuskan langsung oleh Tuhan yg Maha Besar. Diwaktu tarikh Baktum 13 ini dicatatkan juga akan turunnya 9 Tuhan kecil untuk melakukan pemilihan dan pengagihan kebaikan dan menghapuskan kejahatan (Mungkin dimaksudkan disini Malaikat malaikat Utama) yang TELAH menjadi saksi keatas perbuatan setiap manusia dalam ketamadunan manusiawi sejagat selama ini. ______
    **

    Renungkan ayat Al Quran ini: AN-NISA' Ayat 164 : "Dan (Kami telah mengutus) Rasul-Rasul yang sungguh TELAH Kami KISAHkan tentang mereka kepadamu dahulu, dan Rasul-rasul yang TIDAK Kami KISAHkan tentang mereka kepadamu. Dan Allah telah berbicara kepada Musa dengan langsung ".
    -
    Al-Faatir: Ayat 24 : “Sesungguhnya Kami mengutusmu dengan (agama) yang benar, sebagai pembawa berita gembira dan pemberi amaran dan TIDAK ADA SESUATU UMAT PUN MELAINKAN TELAH ADA DALAM KALANGAN MEREKA DAHULU SEORANG RASUL PEMBERI PERINGATAN DAN AMARAN.”
    -
    Abu Zar bertanya kepada Rasulullah SAW, Berapakah jumlah para nabi ? Rasulullah SAW menjawab, Mereka berjumlah 124,000 orang, sebanyak 315 dari mereka adalah Rasul. .

    **
    Sememangnya ada hadis daripada Rasulullah SAW, yang mengaitkan hari kiamat dengan hari Jumaat. Imam Malik menukilkan sebuah hadis dalam kitabnya “al-Muwatta” bahawa Rasulullah SAW bersabda (Maksudnya) ;

    “Sebaik-baik hari yang terbit matahari padanya ialah hari Jumaat. Pada hari itu diciptakan Adam a.s, pada hari jumaat dia (Adam) dikeluarkan dari syurga. Pada hari jumaat Adam a.s bertaubat dan pada hari itu juga dia wafat. Padanya berlaku hari kiamat. Semua makhluk yang melata tidak terkecuali akan berteriak kuat pada hari kiamat dari pagi subuh hinggalah terbit mahatari pada hari Jumaat kecuali manusia dan jin. Pada hari itu, kiamat tidak akan mengganggu hamba Allah yang sedang solat dan memohon sesuatu daripada Allah dan diperkenankan permohonan itu”.
    **
    "Sampaikan lah walaupun satu ayat sekali pun".
    Saya tidak menghukum hanya menyampaikan ayat ayat sahaja.
    -
    Wassalam

    ReplyDelete