Thursday 6 December 2012

Pembunuh ustaz terima balasan

NANDA KUMAR (kiri) dan Yugaraja keluar daripada Mahkamah Tinggi Ipoh semalam selepas dijatuhi hukuman gantung sampai mati kerana membunuh.


IPOH - Kekejaman dua lelaki yang menetak kepala seorang pekerja sambilan sebuah stesen minyak di Jalan Kuala Kangsar di sini sehingga mati pada 11 November 2008 berbalas apabila mereka dihukum gantung mandatori oleh Mahkamah Tinggi di sini semalam.
Dalam penghakiman ringkas yang dibacakan Pesuruhjaya Kehakiman Choong Siew Khim, mahkamah tidak mempunyai pilihan selain menjatuhkan hukuman tersebut ke atas K. Nanda Kumar, 26, dan N. Yugaraja, 34, dari Kampung Baru, Jelapang di sini.
"Pihak pembelaan gagal membuktikan sebarang keraguan munasabah terhadap kes ini dan kedua-dua kamu disabitkan kesalahan. Kamu berdua diperintahkan menjalani hukuman gantung sampai mati," katanya.
Kedua-dua mereka disabitkan membunuh Mohd. Khairuddin Mohamed Isa, 42, yang juga seorang Penolong Pegawai Istinbat di Jabatan Mufti Perak dalam kejadian samun di Stesen Minyak Petronas Gunung Lang di sini pukul 6.58 pagi.
Credit: Kosmo

No comments:

Post a Comment