Hari ini rata-rata umat Islam apabila ditanya mengenai masjid al-Aqsa, pasti mereka menunjukkan gambar “Dome of the Rock”. Namun tahu kah anda semua, bahawa anda sebenarnya terkeliru akibat propaganda jahat Zionis? Zionis telah membuat kita semua terkeliru mengenai yang mana satu al-Aqsa, yang mana satu masjid al-Sakhrah.

Apa yang penting nya kepada mereka? Kerana bagi mereka, apabila masjid al-Aqsa dihancurkan, adakah umat Islam akan meratapinya? Sudah tentu tidak kerana mereka akan melihat masjid al-Sakhrah. Dan ini akan memberi kemenangan bagi pihak Zionis yang sentiasa benci kepada umat Islam dan segala simbolnya.
Di sini saya lampirkan beberapa gambar yang menunjukkan kedudukan sebenar masjid al-Aqsa dan masjid al-Sakhrah.
banding1
banding1
al-Aqsa:
banding1
banding1
banding1
al-Sakhrah
banding1
banding1
Jadi, berhati-hatilah selepas ini, jangan lagi terkeliru dengan mana satu al-Aqsa, mana satu al-Sakhrah. Usah lah anda merasa ini semua tidak penting. Kerana sesungguhnya al-Aqsa bukanlah sebuah masjid biasa. Ia adalah kiblat pertama bagi orang Islam. Dan amat memalukan jika anda yang mengaku Islam tidak merasa terpanggil untuk memberitahu kepada orang lain pula. Sebarkan lah untuk kebaikan bersama. Wallahua’lam…
Credit:  Muhammad Fuad Syazwan Ramli