Friday 27 September 2013

Ajal dihempap pokok kelapa

Teluk Intan: “Saya nampak pokok kelapa itu tumbang dan jatuh atas jalan. Sebaik meninjau, saya terkejut apabila melihat seorang penunggang motosikal dalam keadaan tenat akibat dihempap pokok berkenaan,” kata saksi yang melihat kejadian malang seorang lelaki warga emas maut dihempap pokok kelapa di Jalan Sungai Nibong, berhampiran kilang Bernas, di sini, semalam.
Dalam kejadian jam 9.15 pagi, mangsa Abdul Rashid Tahir, 72, dari Parit 15 - A, Sungai Lampam, di sini, menunggang motosikal Honda EX-5 dan dalam perjalanan dari rumahnya ke pasar besar Teluk Intan untuk menghantar ragi kepada peniaga di pasar berkenaan.
Difahamkan, apabila mangsa sampai di hadapan kilang beras, pokok kelapa itu tumbang ditiup angin kencang, sebelum menghempapnya menyebabkan mangsa terjatuh di atas jalan, manakala motosikalnya terseret kira-kira 40 meter dan terjunam ke dalam parit berhampiran.

Menurut saksi, Zuhairi Mohd Ibrahim, 46, yang juga pengawal keselamatan di kilang beras itu, dia nampak pokok kelapa berkenaan tumbang dan jatuh atas jalan, namun pada mulanya tidak perasan ada orang yang kena dihempap.
Foto
MANGSA maut akibat dihempap pokok kelapa yang sudah reput.

“Sebaik keluar untuk meninjau, barulah saya nampak seorang lelaki terbaring dengan mengalami kecederaan teruk di dada dan perutnya.

Credit: Ravale Savarinathan

No comments:

Post a Comment