Thursday 29 December 2011

Alhamdulillah..mewahnya Ke bawah Duli Sultan Brunei





























SetiaKata seorang sahabat......."Setiap org miskin dbrunei, dcukupkan kehidupannya oleh beliau. Dan beliau sndiri pernah mnumpang kreta buruk seorang rakyat brunei, smbil menyamar sbagai org biasa2 ketika smbhyg dbberapa buah masjid.
Dan setiap lawatan beliau dnegara brunei adalah mngejut tanpa amaran dan persediaan. kadang2 beliau keluar mngunakan motosikal seorang diri pada lewat malam tanpa diketahui oleh ssiapa kecuali pngawal istana.
Setiap negara yg dtimpa musibah akan dberi bantuan dari Brunei atas arahan titah beliau….tidak pernah tidak walaupun utk negara kafir, pasti dbantu.
3/5 dari bahagian msjidil haram dbina melalui harta sultan brunei utk kemudahan jemaah haji seluruh dunia.
di Brunei Setiap mlm bulan ramadhan, Sultan Brunei mmberi setiap seorang $10 bg yg dtg bertadarus di Surau Istana, jumlah yg dtg hampir 10ribu org, dan berterusan slama 20 mlm.
Hari raya setiap org dberi $5 beserta makanan. selama 3 hari, dan pngunjung yg datang hampir 500 ribu, belum trmasuk pengunjung dari luar negara.
banyak lagi jasa Sultan Brunei kpd seluruh Negara didunia tanpa di sedari, dan hanya sebilangan kecil saja yg tahu.
Dan akhir kalam wlupun beliau sangat kaya, tp hakikatnya beliau masih lagi mngamalkan hidup cara mkn org2 kampung ketika santap bersama keluarga beliau.
Berkunjunglah sekali seumur hidup, tiada negara yg paling aman selain Negara Brunei"...Wallahu aklam.

No comments:

Post a Comment