Google+ Followers

Friday, 31 May 2013

ISLAM SEDANG BANGKIT DARI TIMUR

sunset in KL
Kenapa Islam Sedang Bangkit Dari Timur.
Rata-rata umat Islam seluruh dunia sedang memperkatakan kebangkitan Islam buat kali kedua. Jika anda berada di Mekah atau Madinah - bertemu dengan pelbagai kelompok bangsa di dunia - anda akan mendengar perbincangan serius berkenaan hal ini. 

Maklumat yang kami dapat di Haramain ini sungguh mengejutkan!! Ada kelompok-kelompok tertentu di dunia ini yang sedang menyiapkan orang-orang khusus yang akan berperanan dizaman kegemilangan Islam itu nanti. Bentuk persediaan dan cara persiapan mereka berbeza-beza. Tidak perlulah kita perkatakan di sini. Berjaya atau tidak kelompok mereka itu nanti sama-samalah kita saksikan. 

Apa yang penting, keyakinan dan cara persiapan yang tersendiri. Ianya adalah susur galur satu perencanaan langit untuk kebangkitan yang sebegini hebat dan luar biasa. Ianya bukan sekadar menukar parti yang memerintah atau menggulingkan kerajaan yang ada. 

Tetapi yang akan berlaku ialah perubahan dari bawah. Rakyat yang berubah. Komitmen rakyat terhadap hidup beragama menjadikan orang yang hanya menjadikan agama sebagai alat untuk mendapatkan kuasa akan tertolak ke tepi dengan sendirinya. Janganlah disangsikan kenyataan ini kerana ramai yang mengaku memperjuangkan Islam tetapi sembahyangnya di akhir atau hanya di hujung waktu. 

Sedangkan syariat yang paling penting dan utama adalah sembahyang. Perjuangan awal bagi sesiapa yang ingin mendaulatkan syariat islam ialah menegakkan sembahyang. Kena lah diperhatikan, cara mereka mendaulatkan sembahyang itu secara bersungguh-sungguh atau ala kadar. 

Jika mana-mana kelompok mendakwa mereka ingin mendaulat syariat islam, tetapi masa yang sama tidak mementingkan atau membesarkan sembahyang ertinya mereka adalah pembohong. Rakyat yang ikhlas akan menghukum mereka satu hari nanti. 

Hanya yang ikhlas dalam menghayati Islam sahaja yang akan terselamat. Sembahyang itulah ibu bagi bagi segala syariat islam. Serius atau ikhlasnya seseorang dalam menghayati Islam hanya perlu dilihat pada penghayatan sembahyangnya.

Jadi, perubahan rakyat itulah yang mendorong kerajaan diubah. Harus diingat perubahan rakyat itu akan berterusan sehingga pemimpin yang dijanjikan didatangkan Tuhan pada waktu dan masa yang tepat. Bayangkan meriahnya waktu itu! 

Apabila dikatakan perencanaan langit, kenalah difahami bahawa gelombang kebangkitan ini telah dimulakan perencananya sejak lama dahulu. Kita boleh katakan sejak zaman Rasulullah saw lagi hal ini sudah diperkatakan Baginda saw. 

Bagindalah yang memberitahu para sahabat rahsia kebangkitan kedua dari sebelah Timur. Islam akan kembali menjadi peneraju dunia. Tuhan akan kembali dibesarkan dan diagungkan. Peribadi para sahabat yang awal akan lahir semula atas nama ikhwan. 

Mereka itulah orang-orang khusyuk dalam solatnya. Mereka itulah yang paling banyak menangis kerana takutkan Tuhan. Mereka itulah yang telah membaiahkan hidup dan mati untuk menegakkan kalimah Allah swt. Kecintaan mereka kepada Rasulullah saw sungguh luar biasa. Sebab itu mereka di panggil "Ikhwan" oleh Baginda Nabi saw. 

Credit: suaramuhajirin