Sunday 4 December 2011

Sudah 3 kali berhasil...Rompakan kali ke 4....


Perompak guna pistol mainan dibelasah mangsa


2011/12/04

ALOR SETAR: Cubaan kali keempat seorang lelaki merompak sebuah kedai serbaneka 24 jam yang sama dengan menggunakan pistol mainan di Jalan Sultanah di sini, gagal malah dia dipukul pekerja kedai tersebut dalam satu kejadian 4.40 petang semalam. 

Perompak terbabit yang juga bekas anggota tentera yang lari daripada tugas sebelum itu, sudah tiga kali berhasil merompak kedai berkenaan namun percubaan kali keempatnya digagalkan pekerja kedai serbaneka itu. Pekerja kedai tersebut, Md Mizan Nur Rahman, 37, berkata ketika kejadian rakannya, Md Shairajul Islam, 32, berada di kaunter pembayaran semasa seorang lelaki meluru masuk dan terus mengacukan "pistol." Perompak itu meminta Shairajul memasukkan wang tunai RM500, rokok, barang kosmetik dan kad tambah nilai telefon bimbit ke dalam beg plastik, sama seperti tiga kes rompakan yang dilakukannya sebelum itu. 
"Shairajul bagaimanapun enggan menuruti kehendaknya menyebabkan perompak itu bertindak agresif dan pada masa sama Shairajul mengambil parang dari bawah kaunter untuk menghalang perompak itu. 

"Masa tu saya nampak Shaijarul bergelut dengan lelaki itu yang menggigit kedua-dua telinga kawan saya. Saya terus tolong Shairajul melawan dan memberkas perompak itu," kata Md Mizan kepada pemberita di tempat kejadian petang semalam. 

Perompak itu yang cedera akibat dipukul di kepala dan Shairajul yang cedera ringan, diberi rawatan di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB).  Pemangku Ketua Polis Daerah Kota Setar, Supt Baharom Abu, mengesahkan pekerja kedai serbaneka warga Bangladesh sudha menguhubungi polis selepas berjaya memberkas perompak tersebut.  Katanya, lelaki berumur 29 tahun itu dibawa ke HSB untuk diberi rawatan akibat kecederaan di kepala. 

Kes itu disiasat mengikut Seksyen 392/397 Kanun Keseksaan dan lelaki itu direman bermula hari ini sehingga Sabtu ini.  Beliau berkata, siasatan awal polis mendapati lelaki itu melakukan beberapa siri samun di sekitar bandar raya ini manakala motosikal yang digunakannya dilaporkan hilang di Ampang, Kuala Lumpur pada 2008. 
Credit to- BERNAMA 

No comments:

Post a Comment