Tuesday 7 January 2014

Kemaluan anak perempuan dilumur cili




    KAJANG: Seorang suri rumah didakwa mengikat anak perempuannya yang berusia 11 tahun pada kerusi dan melumurkan cili di mulut dan kemaluan budak perempuan itu.
    Ia merupakan kekejaaman terbaru yang dilakukan oleh wanita berusia 36 tahun itu yang dikatakan melakukan penderaan beberapa kali sehingga dia ditangkap.
    Wanita itu dipercayai turut menggunakan sudu panas berulang kali terhadap budak perempuan itu sehingga meninggalkan kesan luka terbakar di seluruh badannya.
    Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab
    Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Abdul Rashid Abdul Wahab
    Nenek dan adik-beradik budak perempuan itu menyaksikan penyeksaan terbaru lalu memberitahu bapa dan ibu saudaranya.
    Kedua-duanya kemudian membawa budak perempuan itu bersama-sama dan membuat laporan di Balai Polis Kajang.
    Budak perempuan yang trauma itu kini menerima rawatan di Hospital Kajang dan berada dalam keadaan stabil.
    Kesan terbakar di badannya kini dalam keadaan penyembuhan yang berbeza, menunjukkan bahawa dia telah didera beberapa kali.
    Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Abdul Rashid Abdul Wahab berkata, penderaan terbaru itu berlaku pada Sabtu lalu di Bandar Tasik Kesuma, Beranang.
    "Nenek budak perempuan yang uzur dan dua anak perempuan kepada wanita itu menyaksikan kejadian itu tanpa mampu untuk membantu kerana budak perempuan yang didera itu diikat di kerusi dan dilumurkan cili yang ditumbuk lumat pada mulut dan kemaluannya," katanya kepada para pemberita di sini, Selasa.
    Polis menahan wanita itu di rumahnya dan direman untuk membantu siasatan.
    "Kami cuba mencari bapa budak perempuan itu yang hilang sejak kejadian itu," kata Abdul Rashid.
    Polis sedang menyiasat kes penderaan kanak-kanak itu di bawah Seksyen 31 (1)(a) Akta Kanak-Kanak 2001 yang membawa hukuman penjara sehingga 10 tahun dan denda tidak melebihi RM20,000.

    No comments:

    Post a Comment