Saturday 9 November 2013

Pandu pulang karavan 21,000 kilometer

Photo
EKSPEDISI keluarga Jamalulail tiba di sempadan antara Wilayah Naryn, Kyrgyzstan dan Xinjiang, China baru-baru ini.


KUALA LUMPUR – Sebuah keluarga dari Malaysia yang sudah lama bermastautin di United Kingdom melakukan ekspedisi peribadi apabila bertolak dari negara itu untuk pulang ke tanah air dengan menaiki karavan jenis Mercedes Sprinter.
Photo: 4th November 2013
Day 115

Our unforgettable day throughout the whole journey. Freezing temperature in the morning. Possibly around -20. It's like we are in the Arctic. After the nerve racking and long day yesterday, we arrived in Kashgar, China around 8 pm. Cannot describe the feeling.....

Story later as we going out for dinner...

Thanks for all your prayer and doa...

Sofinee
Kashgar, China.
Day 116
Pengembaraan yang bermula pada 13 Julai lalu kini tiba di Xinjiang di barat laut China setelah mengharungi perjalanan selama 119 hari.
Photo
Jarak perjalanan mereka yang bermula dari bandar raya Sunderland, United Kingdom ke Malaysia bakal merentasi 26 buah negara seperti Turki, Bulgaria, Slovenia dan China mencecah sejauh 21,000 kilometer.
Photo
Perkembangan terkini tentang misi keluarga Jamalulail Ismail, 44, bersama isteri, Sofinee Harun, 38, dan empat anak mereka, Puteri Sabeera, 17, Muhammad Syameem, 16, Sumrah, 13, dan Ahmad Seif, 10, menerusi jalan darat yang sukar itu boleh diikuti dengan melayari laman sosial Facebook menerusi akaun ByRoadtoMalaysia yang sentiasa dikemas kini oleh keluarga Sofinee.

Photo: The road wasn't bad on first part of the journey. This is road from Kochkol to Naryn. Naryn is the last town before China border which is still 100 km away.

No comments:

Post a Comment