Sunday 20 April 2014

Kereta terbakar dalam kawanan singa

LONDON 20 April - Sebuah keluarga yang mengunjungi sebuah taman safari di Britain, baru-baru ini mengalami detik-detik mencemaskan apabila kereta yang mereka naiki terbakar secara tiba-tiba di kawasan habitat singa.

Lebih menakutkan, kereta yang dinaiki seorang ibu, Helen Clements dan dua anaknya, Charlie, 12, dan George, 9, terbakar hanya kurang 100 meter dari kawanan singa ditempatkan di Taman Safari Longleat, Wiltshire.

Ketika menceritakan detik cemas itu kepada DailyMail Online, Clements berkata, kereta yang dipandunya di taman tersebut tidak menghadapi sebarang masalah sehinggalah mereka memasuki kawasan kurungan singa.

Jelas wanita berusia 43 tahun itu, kenderaannya tiba-tiba terhenti dan enjin mulai panas sebelum api muncul dari bonet depan kereta.

"Saya sedar ada sekawan singa kira-kira 90 meter dari kereta kami dan saya tidak pasti sama ada mahu keluar atau tunggu di dalam kereta yang sedang terbakar.

"Saya hanya mampu membunyikan hon supaya dapat menarik perhatian anggota Perhilitan, namun api semakin marak, menyebabkan kami terpaksa keluar dari kereta tersebut," katanya.

Bagaimanapun, ketiga-tiga beranak itu bernasib baik kerana sebaik-baik mereka keluar dari kenderaan yang terbakar itu, beberapa orang anggota Perhilitan tiba di lokasi kejadian untuk menghulurkan bantuan dengan menghalau singa berkenaan.

Lima anggota bomba kemudiannya dikerahkan ke tempat kejadian untuk memadamkan kebakaran.

Kebakaran itu berjaya dipadamkan dalam tempoh 15 minit.

Dalam pada itu, Clements berkata, dia rasa bersyukur kerana mereka sekeluarga tidak mengalami sebarang kecederaan ekoran kejadian yang berlaku dengan pantas itu.

"Anak-anak saya sangat tenang ketika insiden tersebut dan mereka kini mempunyai pengalaman yang hebat untuk diceritakan kepada rakan-rakan di sekolah," katanya.

No comments:

Post a Comment