Sunday 6 July 2014

Seniman Dato' Aziz Sattar meninggal dunia


Foto
SUASANA sedih dan pilu menyelubungi kediaman yang dihadiri ahli-ahli keluarga serta rakan-rakan artis ketika memberi penghormatan terakhir dengan bacaan surah yassin kepada Allahyarham Datuk Aziz Satar di kediaman ahli keluarga di Bandar Tun Hussein Onn, Cheras. - Foto Nashairi Mohd Nawi
CHERAS: Suasana hiba menyelubungi kediaman anak bongsu Allahyarham Datuk Aziz Sattar di Bandar Tun Hussein Onn, di sini apabila adik beradiknya yang datang dari Singapura terlampau sedih sehingga terpaksa dipapah.

Dua adiknya, Zaini dan Umaiyah tiba pada jam 9.40 pagi manakala seorang lagi saudara terdekat mereka, Aminah yang sampai lebih awal dilihat sudah berada di sisi jenazah sambil ditenangkan saudara mara. 


Foto

Seniman veteran itu menghembuskan nafas terakhir pada usia 89 tahun akibat penyakit jantung di Hospital KPJ Kajang, kira-kira jam 2 pagi tadi. 

Terdahulu, beliau dimasukkan ke wad sehari sebelumnya selepas mengadu sakit dada namun ketika itu keadaannya tidak membimbangkan.

Anak perempuannya, Sandakiah memaklumkan jenazah akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Bandar Tun Hussein Onn selepas Zuhur.

Antara artis yang hadir menziarahi jenazah ialah Datuk Mustapha Maarof, Azlina Aziz, Rahim Jalani dan Aspalela Abdullah
.

No comments:

Post a Comment